‘We zochten een WordPress-partner die ons technisch verder wilde helpen.’

Van automatisering tot hosting.

Voor Distrilab B.V. uit Leusden mocht ik een proces automatiseren en meerdere websites in beheer nemen. Ik ging hierover in gesprek met Martijn Oosterhof. Martijn is operations manager bij Distrilab. We gaan het hebben over zijn ervaring met mijn diensten en aanpak.

Martijn, je bent de eerste klant die ik mag interviewen. Mooie aftrap en dank je wel daarvoor. Met welke uitdagingen werd Distrilab geconfronteerd voordat je klant werd bij Webatleten?

Natuurlijk, Jeroen, graag gedaan. Bij Distrilab hadden we een goed georganiseerde online aanwezigheid, maar we wilden meer autonomie over onze websites. Onze bestaande website was complex en voldeed niet aan onze behoeften. Na wat onderzoek kwamen we tot de conclusie dat WordPress de juiste keuze voor ons was. We kozen voor een Divi thema en zochten een WordPress-partner die ons hier technisch mee verder wilde helpen. Een collega van mij kende jouw manier van werken. Ze raadde aan om contact met je op te nemen.

Leuk om te horen! Wat trok je specifiek aan in Webatleten?

Ik waardeer kleinschaligheid en een persoonlijke benadering. Tijdens ons eerste contact voelde ik dat dit goed zat. Bovendien vind ik het belangrijk dat een bureau toegankelijk is en snel kan schakelen. Het contact met jou is laagdrempelig en je kantoor ligt op de route naar mijn werk. Als er iets is, rijd ik gewoon even langs.

Dat is inderdaad handig en je bent altijd welkom šŸ™‚ Waar liepen jullie in de oude situatie vooral tegenaan?

EeĢn van onze grootste uitdagingen was het overzetten van onze oude sites naar de nieuwe. De oude sites waren lastig te beheren en liepen achter op het gebied van content. Het kostte veel tijd en moeite om wijzigingen aan te brengen.

Een uitdaging die hierbij kwam kijken was het behoud van een functionaliteit voor het aanvragen van ‘quotes’. Deze was al aanwezig in eĢeĢn van onze vorige sites. Bovendien wilden we alle productinformatie vanuit ons CRM-systeem, CASH, automatisch inladen. Voorheen werd de informatie handmatig toegevoegd op basis van Excel-spreadsheets. Door een synchronisatie tussen het CRM en de website, konden we productinformatie centraal beheren en bijwerken.

Er waren best wat technische uitdagingen. Hoe vond je dat de samenwerking verliep?

Het was interessant om te zien hoe jouw visie in het begin soms verschilde van die van ons. Het kritische denkproces en de vragen die je stelde brachten onze visies uiteindelijk samen en hielpen het project echt vooruit. Het werd ā€˜piece of cakeā€™ om elkaar te begrijpen.

Dat is een goed voorbeeld van hoe discussies tot betere resultaten kunnen leiden. Hoe heb je het proces en de overgang naar de nieuwe omgeving verder ervaren?

De overstap naar de nieuwe omgeving verliep soepel, waardoor we nu gemakkelijk aanpassingen kunnen maken. In deze fase creeĢˆerde je ook de proof of concept voor de ‘ask a quote’-functionaliteit en productensynchronisatie. Alle productinformatie wordt nauwkeurig bijgehouden. Hier worden we echt blij van. Het scheelt een hoop (handmatig) werk en tijd.

In de tweede fase hebben we je go gegeven om alle websites en domeinen te verhuizen. Na een positieve eerste ervaring, hadden we geen reden meer om dit niet te doen. We zijn blij met je aanpak, de hosting service en het onderhoud.

Heel fijn om te horen dat alles soepel verliep. Tot slot, hoe zou je de samenwerking met Webatleten samenvatten? Tips, ook welkom natuurlijk šŸ™‚

Naast de snelle hosting en het automatiseren van het proces, vinden we je persoonlijke aandacht en doelgerichte oplossingen erg prettig. Alles werkt perfect, we zijn zeer tevreden. Je hebt ons geholpen en reageert snel op onze vraagstukken. We zijn dus blij met de samenwerking. Minder blij word ik van Asana, haha. Hoewel ik begrijp waarom je ervoor kiest om hiermee je tickets te verwerken. Zo kan je snel en efficieĢˆnt blijven werken voor al je klanten. Maar eerlijk gezegd frustreert het me best wel eens.

Bedankt voor het delen van je ervaring, Martijn. Ik ervaar de samenwerking ook als prettig. Je communiceert helder en dat werkt fijn. Je punt over Asana is zeker begrijpelijk. Het zorgt er inderdaad wel voor dat ik snel en efficieĢˆnt kan blijven werken. Natuurlijk mag je me ook echt wel eens een mailtje sturen hoor šŸ˜‰ Een tevreden klant en een sterke samenwerking, dat is waar het allemaal om draait. Ik ben jullie graag van dienst!

Ook op zoek naar een betrouwbare WordPress-partner? Je hosting optimaliseren of een proces automatiseren? Neem gerust contact met mij op als ik jou ook kan helpen.